SELAMAT DATANG

Download VLC Media Player 0.9.2

Posted by : Jagoe
 





 Silahkan Di


VLC Player adalah media player open source digolongkan sebagai yang terbaik di antara ribuan pemain media yang di keluar. Sebagai amatur, ia hanya tampil sebagai sebuah “Media Player” tapi faktanya adalah, ia bekemampuan dengan pelbagai fungsi, seperti rakaman, dan pilihan streaming. Apa yang membuatnya menonjol adalah ringkas & mudah IDE, menyokong pelbagai format fail dan banyak lagi.

1. Basic Image Adjustments

VLC mempunyai pilihan penyesuaian gambar. Di bawah tab Basic, korang boleh bermain-main dengan penyesuaian berbagai warna; Hue, Contrast, Brightness, Gamma, dll. Pada menyesuaikan warna, korang boleh melihat perubahan secara realtime.

2. Video Sharpness effect

Selain pilihan penyesuaian gambar asas, ada ciri lain akan membiarkan korang menyesuaikan ketajaman video. Di bawah tab Basic, mengaktifkan Sharpen option dan menyesuaikan kawalan sigma seperti yang diperlukan. Ini akan menunjukkan perubahan secara realtime sehingga korang akan dapat menyesuaikan ketajaman sesuai.

3. Transformasi ke sudut yang berbeza


Pilihan Transform membolehkan anda untuk memainkan video dengan beberapa darjah. Mengaktifkan pilihan Transform akan mengaktifkan ciri putaran video. Ia menawarkan putaran di 90,180, dan 270 darjah. Ini berfungsi jika korang mempunyai video yang dirakam melalui kamera dalam sudut yang berbeza

4. Pembesaran Video/ Zoom in & out


Ciri lain yang menarik adalah pembesaran Video. Di bawah tab Geometri, aktifkan enable Magnification/Zoom, dan korang boleh melakukan zoom in atau out pada video. Ia akan memaparkan tetingkap kecil di sudut kiri atas dengan kawalan pembesaran utama. Untuk melihat bahagian video yang dikehendaki, pindahkan skrin persegi pada tetingkap kecil tersebut.

5. Putaran Video


Dengan ciri-ciri putaran yang sangat baik, korang boleh memainkan video dalam arah mana-mana. Aktifkan pilihan Putaran, dan putarkan melalui kawalan dalam lingkaran.

6. Puzzle Game

Apabila korang menekan pilihan Puzzle Game, video akan menjadi potongan-potongan video yang mengelirukan. Masukkan jumlah lajur dan baris untuk menentukan bilangan puzzle yang korang mahu.

Di bawah Color fun tab, korang boleh bermain-main dengan warna, tetapi ia tidak memaparkan pilihan warna. Korang perlu menulis kod warna untuk dimasukkan ke dalam video.Selain itu, melalui Color Extraction option, korang boleh memasukkan kod warna tertentu untuk dipaparkan dari video.

7. Panoramic view (Optimal untuk Muti-Screen)

Vout /Overlay mempunyai ciri lain yang luar biasa, sehingga membolehkan video dibahagikan kepada beberapa tetingkap desktop.Di sebelah kiri, teks membolehkan Tambah pilihan akan menambahkan teks di setiap tetingkap.

8. Menambah imej/Logo

Overlay pilihan logo membolehkan korang dengan mudah memasukkan logo (PNG / format JPG) dalam video sebagai watermark. Untuk mengaktifkan ciri ini, di bawah tab imej, masukkan lokasi gambar di mana iia berada, tetapkan transparansi dan kedudukan logo tersebut. Pentingnya ciri ini adalah korang boleh menambah logo syarikat semasa memberikan persembahan video untuk syarikat korang.

9. Synchronization


Ia berfungsi untuk menetapkan subtitle atau pun video yang lambat.

10. Merakam Webcam Video

Merakam video dari webcam VLC adalah fungsi yang berlainan jika dibandingkan dengan media player lain. Secara automatik menyenaraikan senarai device yang dipasang pada sistem komputer korang. Untuk merakam video dari Webcam, di bawah menu Media, klik Capture Device. Dari Video device name, pilih webcam device dan klik Play. Ini akan mengaktifkan webcam, dan korang boleh mula merakam video secara langsung.

11. Media Bookmarking


VLC membolehkan pengguna untuk menandakan fail media, tidak kira dari local media, ataupun streaming. Korang boleh menandakan fail media dan memainkannya bila korang nak.

12. Advance Open File 

Ciri Advance Open File ini membolehkan korang untuk membuka fail video bersama-sama dengan fail audio berasingan (jika ada).

13. Snapshots (Menyokong formatPNG, JPG)

VLC membolehkan korang mengambil snapshot video. Dengan hanya menekan kekunci capture ia akan menukarkan frame video itu kepada gambar. Jadi korang bolehla gunakan snapshot ini untuk berkongsi kualiti video yang korang dapat pada laman muatturun muvie.

14. Customize Interface

Ada begitu banyak ciri-ciri & fungsi VLC yang membuatnya berbeza dari media player lain, antara ciri-ciri tersebut, salah satu adalah ciri customize interface. Di bawah menu View, anda akan menemui Customize Interface. Ia membolehkan korang untuk; menukar menu, butang, menambah / memadam butang, menukar susun atur menu, dan mengubah kedudukan kawalan.
Sabtu, 28 September 2013

0 komentar:

Blogger News

Flag Counter
CIPUTRA RUSLAN. Diberdayakan oleh Blogger.

Copyright © 2012 CIPUTRA RUSLAN | Naruto Vs Sasuke V2 Theme | Designed by Ciputra Ruslan